שיטה מומלצת

הדמיית שיער היא שיטה נוספת שעוזרת לאנשים עם בעיית התקרחות - למידע נוסף אודות הדמיית שיער לחץ כאן

יום שבת, 14 בספטמבר 2013

נלחמים בבעיית ההתקרחות

אחת מההודעות הנחרצות ביותר של הטבע לגברים אשר מודיעה על הזדקנות הינה, תופעת ההתקרחות. נשירת שיער, הינה תהליך טבעי של הגוף בו השיער מחדש את עצמו, אולם כאשר נשירת השיער הופכת להיות כרונית וקשה היא עלולה להוביל להתקרחות. ההתקרחות אצל גברים בישראל קיימת באחוזים מאוד גבוהים וניתן לראות גם צעירים אשר סובלים מבעייה זו. תהליך ההתקרחות קורה לרוב כאשר הורמון בשם DHT מגביר את קצב השתחררותו ופוגע בשורשי שיערות הקרקפת הרגישים להורמון זה, אולם ישנן סיבות נוספות לנשירת שיער.

ככל שההורמון ישתחרר בקצב מואץ יותר והרגישות אליו תהיה גבוהה יותר, כך נשירת השיער תהיה קשה יותר. הורמון DHT מגביר את פעולתו בין הגילאים 18-20, לכן ניתן לראות צעירים כה רבים אשר סובלים מהתקרחות או הופעת "מפרצים". 

הפתרונות המוצעים לבעיית ההתקרחות

כיום ישנם כמה וכמה פתרונות אשר ניתן לממשם בנושא ההתקרחות, חלקם מהתחום הרפואי וחלקם מתחום האסתטיקה. כשאר אנו מדברים על התחום הרפואי בנושא ההתקרחות, אנו מדברים על תרופות ומשחות למיניהן, אשר מטרתן למנוע את האצת קצב הנשירה ואף לעצרה לחלוטין או/ו לחזק את שורשי השיער ולהצמיח שיער חדש. 

רבים ספקנים לגבי הטיפולים הללו, אותם ספקנים תוהים מדוע אם הטיפולים הללו כל כך יעילים ישנם עדיין אנשים עם קרחות? ובכן, הטיפולים במשחות ותרופות אינם מתאימים לכל אחד ואחד ויש לערוך איבחון ובדיקה מעמיקה טרם משתמשים בהן. כמו כן, מכיוון שלרוב התרופות אשר מוצעות, הינן תרופות הורמונאליות אשר מטרתן לשנות את האיזון ההורמונאלי בגוף, לעיתים ישנן תופעות לוואי אשר נגרמות עקב השימוש בתכשירים הללו. על כן, לפני שאתם מתחילים להשתמש בתכשירים המבטיחים לכם הבטחות לגבי הפסקת הנשירה, מומלץ לעשות מחקר מעמיק.

דרך מקובלת נוספת להסתיר את הקרחת או את השיער הדליל אשר על ראשיכם הינה, התזת תרסיס מיוחד המדמה שיער, תרסיס זה עושה עבודה נפלאה בדימוי שיער, אולם החיסרון המרכזי שלו הוא שכעבור מספר שעות ובעיקר בימי קיץ חמים, הוא עלול להפוך לנוזלי ולהימרח, על כן ישנו פיתרון אחר אשר מדמה שיער והוא יעיל ויציב יותר, פיתרון זה נקרא הדמיית שיער, שיטת הדמיית השיער החלה בארצות הברית בשנים האחרונות והפכה לפופולארית יותר ויותר, ומשום כך פרצה אל השוק הישראלי לפני כמה שנים, וכיום מפורסמים רבים בארץ נהנים מהתוצאות של הדמיית שיער.

הדמיית שיער – כיצד זה עובד?

הדמיית שיער היא למעשה קעקוע ייחודי על הקרקפת, אשר מתבצע בעזרת מיכשור ועזרים מיוחדים, בכדי שהקעקוע ידמה שיער בצורה מדוייקת ככל הניתן, יש להשתמש במיכשור חדיש וייחודי אשר מגדיל את זיקי השיערה לגודל עצום וכך ניתן לאבחן מהי הצפיפות בין זיק שיערה אחד לאחר, מה צבעו של כל זיק ומה כיוון וקצב גדילתו, על ידי כל הנתונים הללו ובעזרת החדרת פיגמנטציה אל הקרקפת כל ניתן לדמות כל זיק וזיק כמעט במדוייק. העבודה בשיטת הדמיית שיער היא מדוקדקת ודרושה מומחיות בלתי מתפשרת בכדי לבצעה כראוי, יחד עם זאת אם תפנו למומחה אשר מבצע הדמייה, הטיפול לא אמור להיארך זמן רב, ולרוב יסתיים לאחר כ-10 מפגשים לכל היותר.