שיטה מומלצת

הדמיית שיער היא שיטה נוספת שעוזרת לאנשים עם בעיית התקרחות - למידע נוסף אודות הדמיית שיער לחץ כאן

יום חמישי, 13 ביוני 2013

לא נשארים קרחים – על הפתרונות לבעיית ההתקרחות

נשירת שיער הינה תהליך טבעי של הגוף, אשר במצב תקין שומר על חיוניות השיער, מנשיר שיער יבש ופגום ומצמיח שיער חדש ורענן, אולם כאשר תהליך נשירת השיער הופך לכרוני וקצב הנשירה גדול פי כמה מקצב התחדשות השיער, נוצר מצב בעייתי אשר עלול להוביל להתקרחות. הן גברים והן נשים עלולים לסבול מבעייה של נשירה מוגברת, אולם ניתן להבחין בקלות כי המין אשר סובל מתופעה זו באחוזים גבוהים יותר הינו המין הגברי.

כיום ישנם כמה וכמה פתרונות הן מהתחום הרפואי והן מתחום האסתטיקה לבעייה של נשירת שיער מואצת או בשלב מתקדם יותר לבעיית ההתקרחות. שמנים, תרופות, משחות והורמונים הניתנים למטופלים במטרה להאט את קצב הנשירה הפכו מצרך נרכש ביותר בשנים האחרונות, בעיקר בישראל בה האקלים החם והלחות המוגברת מגבירים את הנשירה, גורמים נוספים אשר עלולים להאיץ ולהשפיע על קצב נשירת השיער הינם: בעיות באיוזן ההורמונאלי, שימוש בסמים ואלכוהול, מצב של מתח נפשי, תזונה לקוייה אשר מחסירה ויטמינים ומינרלים אשר חיוניים לפעילות תקינה של הגוף והגורם הבולט ביותר, כמובן, הגורם הגנטי.

המשחות לא עוזרות מה עלי לעשות?
רבים מהמטופלים אשר בחרו לפנות לתחום הרפואי ולנסות לצרוך תכשירים שונים בכדי לעצור את הנשירה, מצאו כי הטיפול אינו מנע את נשירת השיער והקרחת ממשיכה להגדיל את שטחה על אף השימוש היומיומי והטיפול המסור והשוטף אשר הם מעניקים מידי יום לקרקפת שלהם, מטופילים אלו מוצאים עצמם מתוסכלים לנוכח העובדה וההבנה כי את הגלגל אין להשיב לאחור ובלורית לתפארת כבר לא תצמח בקדמת ראשם, על כן ישנם טיפולים אשר מטרתם להניק פיתרון אסתטי לבעיית ההתקרחות.

פתרונות אסתטיים להתקרחות
כיודוע הפיתרון העתיק ביותר אשר קיים בעולם עשרות שנים הינו חבישת פיאה, אולם פיאה הינה פתרון בעייתי שכן היא דורשת תחזוקה יומיומית, היא אינה נוחה ומעל הכל המראה אשר היא יוצרת הוא אינו טבעי, פתרון נוסף אשר היה פופולרי מאוד בשנות ה-90 הינו השתלת שיער כאשר בתהליך זה, מוציאים שיער מחחלק אחד בגוף ומשתילים אותו בקרקפת, אולם גם לפתרון זה התגלו עם השנים אינספור חסרונות.שיטה חדשה בארץ אשר צברה בשנים האחרונות תאוצה ופופולאריות רבה בראצות הברית הינה שיטת הדמיית השיער, בשיטה זו מחדירים לעור הקרקפת פיגמנטים דמויי שיער אשר יוצרים מראה כמעט מדוייק של זקיקי שיערה, התוצאה היא מראה קצוץ ויפה של תספורת גברית.